­čÄ C# Projeye G├Âm├╝l├╝ Ses Dosyas─▒ Ekleme

Projeye dahili ses dosyalar─▒ ekleme

­čŚŻ A├ž─▒klama

├ľncelikle bu yaz─▒da, Windows Form App.'da (C#'da) ses dosyas─▒n─▒ .exe dosyas─▒ i├žine g├Âm├╝l├╝ olarak yerle┼čtirmesi ve kullan─▒lmas─▒ ele al─▒nacakt─▒r. Yani ses dosyalar─▒n─▒, program─▒n yan─▒nda ek dosyalar olarak de─čil de program─▒n i├žine yerle┼čik olmas─▒n─▒n nas─▒l sa─članaca─č─▒na de─činilecektir

­čôü Ses Dosyas─▒n─▒n Dahil Edilmesi

  • T├╝rk├že: Proje - <Proje Ad─▒n> ├ľzellikleri - Kaynaklar - Kaynak Ekle - Mevcut Dosya Ekle

  • ─░ngilizce: Project - Properties - Resources tab - Add Resource - Add Existing File

ÔÇő

­čöë Waw harici Ses Dosylar─▒n─▒n Y├Ânetimi

waw d─▒┼č─▒ndaki ses dosyalar─▒n─▒ ├žal─▒┼čt─▒rmak i├žin Windows Media Player referans─▒n─▒ projemize dahil etmemiz laz─▒m.

  • Proje -> Ba┼čvuru Ekle -> COM -> Windows Media Player ("wmp.dll" olmas─▒na dikkat edin)

  • Ek olarak, .waw i├žin SoundPlayer, di─čer uzant─▒lar i├žin WindowsMediaPlayer t├╝r├╝nden de─či┼čkenimizi olu┼čturuyorz.

  • WindowsMediaPlayer wmp = new WindowsMediaPlayer();

­čĹĘÔÇŹ­čĺ╗ Kod Par├žas─▒

string fileName = Path.Combine(Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.ApplicationData), "<istedi─činiz isim>.<dosya uzant─▒s─▒>");
File.WriteAllBytes(fileName, Properties.Resources.<ses dosyas─▒ ismi>);
wmp.URL = fileName;
wmp.controls.play(); // Sesi ├žal─▒┼čt─▒rma
wmp.controls.stop(); // Sesi durdurma

­čĺí Kod A├ž─▒klamas─▒

  • Kar┼č─▒ bilgisayarda olu┼čturulacak dosyan─▒n yolunu string'e at─▒yoruz. ("sound.mp3" istedi─činiz isim olabilir)

  • Dosya yolu ve ses dosyam─▒z─▒ kullanarak dosyay─▒ olu┼čturuyoruz. ("bensound_memories" ses dosyam─▒n ad─▒)

  • .waw i├žin SoundPlayer.URL di─čer ses dosyalar─▒ i├žin wmp.URL'ye olu┼čturdu─čumuz dosyan─▒n yolunu g├Ânderiyoruz, bu sayede player o m├╝zi─či bulacakt─▒r.

  • M├╝zi─či ba┼člatma

  • M├╝zi─či kapatma